במובנים רבים, משבר הקורונה הכה את המשק הישראלי בהלם עצום. שיעורי האבטלה שהולכים ומאמירים אל מול העובדים הרבים שטרם חזרו מהחל”ת והאתגרים הרבים של מגבלות הריחוק החברתי, ערערו את התשתית השברירית ממילא של כלכלת ישראל. במציאות כמו זו, רבים מאיתנו חוששים לנקוט ביוזמות עסקיות דרמטיות. עם זאת, הנתונים בשטח מספרים סיפור מעט שונה. ישראלים רבים בחרו דווקא כעת בתקופת המשבר לפתח אפיקי הכנסה חדשים ולהקים עסק עצמאי. רבים מהעסקים החדשים הללו, מתבססים על יבוא סחורות מחו”ל אל השוק הישראלי. מדוע זה בעצם קורה ומה חשוב שניקח בחשבון? אלו כמה תובנות חשובות ליבואנים החדשים.
אלפי יבואנים חדשים במשק הישראלי
על פי נתוני הלמ”ס, נוספו אל מניין העסקים העצמאיים בישראל מעל 13 אלף עסקים חדשים. זהו מספר העסקים שהצליחו לשרוד את משבר הקורונה וחמקו מהסטטיסטיקה המאיימת על פיה מעל 80% מהעסקים נסגרים בשנתם הראשונה. בהשוואה לשנים קודמות, נראה שמספר העסקים שנוספו למשק נותר די יציב על אף המשבר. עם זאת, השינוי המשמעותי ביותר היה באופי העסקים הללו.
אם בעבר הרוב המכריע של העסקים החדשים במשק היו בתחום המזון והשירותים, כיום היבואנים הם אלו שמובילים את המגמה. ישנן סיבות רבות שניתן לייחס לשינוי הזה.
- ראשית, על פי נתוני הלמ”ס, 53% מהעסקים החדשים אינם מעסיקים שכירים כלל. משמעות הדבר בפועל היא שמדובר ביבואנים קטנים, ללא מערך עובדים רחב היקף, שיכול לתפעל את העסק בהוצאות מינימליות. במציאות בלתי יציבה כמו זו, זוהי אכן אסטרטגיה נבונה.
- שנית, משבר הקורונה הנכיח יותר מאי פעם עד כמה הטכנולוגיות הדיגיטליות חיוניות לעסקים המודרניים. כולנו צפינו בעלייה הניכרת ברכישות באפיקים המקוונים בתקופת הקורונה. שיווק מוצרים מיובאים ניתן לנהל דרך אפיקים אלו באופן בלעדי ולכן ייבוא מוצרים הוא ענף שיכול לשגשג במציאות כזו.
שחקנים חדשים בסחר הבינלאומי
גורם חשוב נוסף שפותח הזדמנויות חדשות בפני יבואנים הוא השינוי בזירת היחסים הבינלאומיים. הסכמי אברהם הרחיבו באופן דרמטי את טווח האפשרויות של היבואן הישראלי. אנשי עסקים מאיחוד האמירויות פונים כיום לגורמים רבים בישראל ומכוננים עמם שיתופי פעולה רחבי היקף. עלויות הייצור והתפעול הנמוכות מאפשרים ליבואן הישראלי ליהנות משולי רווח נדיבים מאוד ולעבוד עם שותפים שנמצאים ממש כאן מעבר לפינה.
הדולר ממשיך לצנוח
בשנה האחרונה, הדולר נמצא בנפילה חופשית. ישנם גורמים רבים למגמה הזו. משקיעים זרים החלו לרכוש מניות בשיעור הולך וגובר בבורסה המקומית ואילו הדולר, לעומת זאת, נמכר במהירות. ההתחזקות הזו של השקל מול הדולר הופכת רכישת סחורות מעבר לים לאטרקטיבית מאי פעם. ככל שההקלה בהגבלות הסחר תימשך בצל המשבר, נראה שליבואנים יש לא מעט הזדמנויות להפוך את המגיפה להזדמנות חשובה.
לא הכול ורוד
על אף כל היתרונות הללו, חשוב שניקח בחשבון כמה אתגרים בדרך. ככל שניערך אליהם בהתאם, כך סביר יותר להניח שהעסק החדש יוכל לצלוח את הטלטלות במשק הנוכחי.
להתאים את השיווק לקהל היעד המקומי
יבואנים רבים אינם משקיעים די הצורך באסטרטגיה השיווקית שלהם ופשוט מעתיקים את תיאורי המוצר והתוכן השיווקי לקהל הישראלי. חשוב שנזכור – האופן שבו נפנה לקהל סיני או אמירטי שונה בתכלית מהאופן בו ראוי לשווק לקהל הישראל. כדי להבטיח שהמוצרים שלך ייחשפו כראוי, חשוב לקחת את זה בחשבון.
שירותי תרגום מקצועיים הם קריטיים להצלחה שלך
החוק הישראלי מחייב יבואנים לצרף מדריכים למשתמש בעברית לכל המוצרים המיובאים. עבור הצרכן הישראלי, הנראות הראשונים של המוצר והמסמכים המצורפים אליו הם חלק בלתי נפרד מתדמית הספק. תוויות והוראות שימוש שיתורגמו באופן בלתי מקצועי יכולות לעשות נזק עצום למוניטין של העסק. לכן, חשוב שנוודא שאנו עובדים עם חברת שירותי תרגום מקצועית ואמינה, הבקיאה בשפת המקור והיעד גם יחד ומנוסה בתרגום מדריכי שימוש למוצרים.
ההשקעה שנעשה היום בשירותי התרגום, תשרת אותנו שנים קדימה.
* אז אם חיפשתם בגוגל תרגום מסמכים יבוא או תרגום מסמכים ליבואנים מסין, טורקיה, דובאי או כל מדינה אחרת הגעתם למקום הנכון.
פורסם ב: תרגום חוברות הפעלה
תגיות: תרגום חוברות הפעלה | תרגום חוברת הפעלה